Nykyään kun kaikenlaiset digitaalisen maailman mahdollisuudet ja mainosalustat ovat tulleet saataville, ovat monet perinteiset – mutta yhtä toimivat – mainosmahdollisuudet jäänet paitsioon. Banderollit on yksi näistä näyttävistä keinoista, jotka toimivat ja tuovat sekä näkyvyyttä että lisämyyntiä, kunhan niiden sijoittaminen ja sisältö mietitään rauhassa. Banderolli on mainosvälineenä yhä todella toimiva ja käytössä hyväksi havaittu – myös 2020-luvulla.
Mainoksien kuten banderollit tarkoitus
Mainoksilla on yleensä pari perustarkoitusta. Ensinnäkin niiden pitää saada huomio, jotta ne voivat kertoa sanomansa tai myydä tuotettaan. Huomio saadaan asettamalla mainos, on se kyltti tai banderolli, paikkaan, missä se huomataan. Sijainnin jälkeen pitää myös miettiä itse mainoksen sisältö. Mainos ei saa olla koskaan liian monimutkainen, eikä se todellakaan tarvitse selittää kaikkea. Sen tärkein tehtävä on saada huomio, ja aiheuttaa jotain katsojassaan.
- mainoksen pitää jäädä mieleen
- mainoksen pitää olla helppotajuinen nopeasti
- mainos antaat tarjouksen johon voit tarttua
- tai mainos antaa sinulle osoitteen (käyntiosoite tai www) josta saat lisätietoa
Banderolli on siitäkin hyvä mainosväline, että se on nopea pystyttää, siirtää, ja vaihtaa. Banderolli voidaan tehdä pienenä sisätiloihin ja isona siihen tien varteen, tai yrityksen omaan pihaan. Tällaisia mainoksia voidaan tehdä useista eri materiaaleista, mutta kaikille niille on yhteistä se, että voit tulostaa mainospinnalle periaatteessa mitä vain – kunhan muistat, että toimiva mainos on tarpeeksi yksinkertainen.
Mainostamisen tarkoitus
Eri yrityksillä on oman toimintansa aikana erilaisia näkyvyystarpeita. Yritys on saattanut juuri muuttaa, ja tarvitsee tien varteen mainoksen kertomaan tästä uudesta sijainnista. Toisaalta yritys on voinut juuri aloittaa uuden kauden, kuten talviurheilu- tai kesäurheilu, jolloin banderolli mainos tarjoaa mahdollisuuden helposti vain itse banderollin vaihtamalla saada nopeasti uusi näyttävä mainos paikalleen. Banderollin vaihtaminen toimii viikoittaisessakin mainostamisessa, sillä yksittäinen mainosbanderolli ei välttämättä ole niin hintava kuin kuvittelet, ja sen tuotanto on myös nopeaa – varsinkin kuukausittaiseen mainostamiseen banderollit ovat hyvinkin vaihtoehtoinen tapa. Lisäksi saat otettua siitä paikoillaan kuvan Instragramiin ja vaikka tehtyä aina videon TikTokiin, joten pääset yhdistämään saman toiminnon moneen markkinointikanavaasi kerralla!
Ja jos olet joskus miettinyt banderollin kestävyyttä, niin nykyaikaiset PVC materiaalit ovat vahvoja ja kestävät niin tuulta kuin sadetta, eikä pakkanenkaan ole sille paha vihollinen. Tai onko sinulle tullut mieleesi sen naapurin rekkakuskin perävaunun lavapressun painattaminen mainostarkoitukseen? Sekin on täysin mahdollista PVC banderollilla.
Banderollit sopivat mainiosti myös lyhyaikaiseen mainostamiseen ja siirrettäviin tarpeisiin esimerkiksi urheilukilpailuissa, messuilla ja vastaavissa tapahtumissa. Jos olette miettimässä yritykselle kunnon tapahtumaa tälle vuodelle niin nämä banderollienkin tarjoamat mahdollisuudet kannattaa miettiä jo hyvissä ajoin, jotta tapahtuma onnistuu mahdollisimman hyvin, eikä onnistuminen jää kiinni jostain satasen mainoskankaasta.
Markkinointi, mainonta ja myyynti
Markkinointi ja mainonta saattavat tuntua välillä yrittäjästä pelkältä menoerältä. Mutta jos sen tekee suunnitelmallisesti, ja liittää jokaiseen ostokseen selkeän tavoitteet, tuleekin menoerästä investointi tulevaisuuteen. Kun sitten näitä suunnitelmallisia markkinointiponnistuksia on tehty vuosia, alkaa syntyä selkeä tietous siitä, mikä paikkakunnalla toimii – tämä ei onnistu ilman suunnitelmaa, joten teette sitten mitä tahansa myynnin edistämiseksi – kannattaa se tehdä suunnitelmallisesti.
Digimainontaa ei pidä väheksyä, mutta kannattaa myös muistaa, että pääosan kaikista ostoksista tekee vieläkin ihmiset. Verkkokauppa on totta kai lisääntynyt ja verkosta ostetaan paljon, mutta miten olet varmistanut oman paikallisen näkyvyytesi?
Asettamalla oikeaan paikkaan sopivan mainosbanderollin, voi saada huomion juuri niiltä paikallisilta ihmisiltä, jotka ovat lähiaikoina ostamassa jotain sellaista, mitä sinulla on tarjolla, vai?